Latest Shouts In The Shoutbox -- View The Shoutbox · Rules collapse  


 

 Adik angkat abang
FishBonez
 Posted: Jan 5 2011, 12:24 PM


Kaki Jilat


Group: SamsClub
Posts: 951
RM: 2147483647
Member Inventory: View

Donate
Member No.: 111
Joined: 27-February 08
Army: 47833
Status: Offline







Assalamualaikum...

tak tau la sesuai atau tak topik ni kat sini, kalau tak sesuai harap mod tukar la ke tempat lain sebelum tu gitau dulu....

begini mesti ramai di antara kita yang ada adik angkat kan....
ni yang saya nak tanya sebab saya betul muskil sikit....

ceritanya macam ni, abang saya ada sorang adik angkat lelaki baru setahun lebih kenal. dan saya sebagai seorang adik tak lah kisah sangat kalau abang ada adik angkat... tapi yang saya risau dan pelik ada ke adik angkat akan bagi duit tiap bulan (bukan tiap2 bulan sangat) kat abang angkatnya bukan abang kandung pun dan tak ada pertalian saudara. abang saya ni bukannya ada keje tetap sangat dan belum pun berkahwin walaupun umur dah 30 ke atas nak kata ada awek pun belum lagi....

abang selalu gak cerita yang adik angkat dia ni selalu belanja makan, tiap2 bulan ambil abang saya gi rumah keluarga adik angkat atau rumah adik angkat.. rumah adik angkat dan rumah abang saya ni jauh la jugak dalam 2 jam perjalanan. Selalu bawa gi bercuti, beli baju baru, kasut baru, beli hp baru, bagi duit makan dan macam la... ada ke adik angkat macam tu? yang selalu bagi macam2 kat abang angkat yang tak ada kena mengena dgn keluarga?

masa bulan puasa hari tu abang saya dok rumah saya sementara tak ada kerja... ada la dalam sebulan kot... dalam sebulan tu boleh kata banyak kali gak la adik angkat datang sini ambil abang saya bawa gi rumah dia yang tu.... ada satu hari hp abang saya rosak dan hp tu yang adik angkat bagi kat abang dan bila rosak je adik angkat bagi hp yang lain pulak kat abang.

ada satu hari tu abang saya tak ada duit nak bayar duit pengajian dan pinjam kat adik angkat dalam masa yang sama adik angkat pun tak ada duit sebab belum dapat gaji lagi... tapi dalam 2 atau 3 hari abang saya gitau yang adik angkat sanggup pecahkan tabung duit yang adik angkat simpan tu untuk bagi pada abang saya.... dari situ saya dah pelik sangat dan tertanya2 nape terlalu baik sampai sanggup pecahkan tabung.

saya bukan nak buruk sangka dengan adik angkat abang saya tapi saya pelik dan terfikir ada ke adik angkat yang terlalu baik mcm ni... saya ada terbaca sms abang saya kepada adik angkat dia...

"abang rasa nama (adik angkat) akan tinggal abang" (ni sms dari adik angkat)
"abang bukan ahli nujum dan yang penting abang sayang kan nama (adik angkat) dari dulu hingga sekarang tak ada yang lain" (sms dari abang)
"nama (adik angkat) rindu kat abang" (ni sms dari adik angkat)

ni sebahagian yang saya terbaca dari sms tu....

boleh kata tiap2 hari abang akan sms atau kol adik angkat dia tu.... tak kira waktu....

ada ke abang angkat dan adik angkat akan sms rindu dan sayang contoh adik angkat lelaki dan abang angkat lelaki... ada ke?
lain la kalau adik angkat pompuan dan abang angkat lelaki lain la ceritanya...

sepasang baju melayu untuk hari raya tu pun adik angkat beli untuk abang dan abang saya beraya kat rumah adik angkat dia....

untuk pengetahuan korang abang saya ni belum berkahwin dan tak ada kerja tetap.
adik angkat abang saya ni pulak belum berkahwin lagi baru 23 ke atas dan kerja pun bagus...

saya ni pun bukan kenal sangat dgn adik angkat abang saya, jumpa pun belum pernah... sebab abg saya tak pernah nak kenalkan...

saya cuma takut dan risau je... saya cuma nak bertanya kalau silap saya mohon maaf....
sory mungkin apa yang saya tulis ni agak tak teratur...


Yang benar,
Adik [you]
AbeMatz
 Posted: Jan 5 2011, 01:17 PM


Aku Hensem


Group: SamsClub
Posts: 6002
RM: 2147483647
Member Inventory: View

Donate
Member No.: 1
Joined: 2-August 07
Army: 9485
Status: Offline







cerita kisah sendiri ker nih hehehe
 Posted: Jan 5 2011, 02:15 PM


Captain Awesome
Group Icon

Group: Taiko
Posts: 394
RM: 7000
Member Inventory: View

Donate
Member No.: 124
Joined: 14-July 10
Army: 14
Status: Offline







QUOTE (AbeMatz @ Jan 5 2011, 01:18 PM)
cerita kisah sendiri ker nih hehehe



ye la tu. kalo x xkn dia rjin nk taip pjg2. pastu gne code you nk kaver. fish ni, ngn abg matz pon nk brahsia. pdahal teman skatil je dorg nih.
Assassin
 Posted: Jan 5 2011, 03:19 PM


Tak Sekolah
Group Icon

Group: Taiko
Posts: 909
RM: 7000
Member Inventory: View

Donate
Member No.: 177
Joined: 27-July 10
Army: 14
Status: Offline







saper yg angkat abg ko tuh fish...ekekekeke
FishBonez
 Posted: Jan 5 2011, 10:10 PM


Kaki Jilat


Group: SamsClub
Posts: 951
RM: 2147483647
Member Inventory: View

Donate
Member No.: 111
Joined: 27-February 08
Army: 47833
Status: Offline







aku copy dari forum lain la. tp yg peliknya, nama org post tu mmg adik nama korang tu. kekeke
0 User(s) are reading this topic (0 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members: